This course was created with the
course builder. Create your online course today.
Start now
Create your course
with
Speel automatisch
Vul automatisch in
Vorige les
Rond deze les af en ga door
Leren Differentiëren - de volledige e-course!
Inleiding
Welkom op onze e-course!
"Vraag en antwoord"-sessies op Facebook Live
Het belang van eigenaarschap (11:32)
Download de reader van de inleiding
1. Lesgeven met impact
1.0 Inleiding op deze bouwsteen (3:04)
1.1 Visies op leren (12:50)
1.2 Magisch Meesterschap (5:25)
1.3 Motivatie, motor tot leren (6:15)
1.4 Brein en geheugen (15:59)
1.5 Soorten kennis (5:48)
1.6 Zes cruciale leer-en instructiestrategieën (24:02)
1.7 Ingrediënten voor een les met impact (16:17)
1.8 Onderzoeker Tim Surma over leren en differentiatie (18:52)
1.9 Coöperatieve leerstrategieën (25:34)
Download de volledige reader van deze bouwsteen
2. Visie op differentiatie
2.0 Inleiding op deze bouwsteen
2.1 Wat is differentiatie? (13:39)
2.2 Welke verschillen onder leerlingen zijn relevant in een leercontext? (9:43)
2.3 Hoe speel je als leerkracht in op deze verschillen? (21:05)
2.4 Concreet: differentiëren, hoe doe je dat? (189:05)
Download de volledige reader van deze bouwsteen
3. Visie op evaluatie
3.0 Inleiding op deze bouwsteen
3.1. Expert aan het woord: Prof. Dr. Katrien Struyven (2:09)
3.2 Gedifferentieerd evalueren, wat is dat? (10:35)
3.3 Wat hebben gedifferentieerd lesgeven en evalueren met elkaar te maken? (3:04)
3.4 Wat levert het op? (8:17)
3.5. Wat zegt onderzoek? En hoe kan ik daarmee aan de slag? (10:47)
3.6. Mag dat wel? (20:51)
3.7. Is dat wel eerlijk? (1:53)
3.8. Is dat geen niveauverlaging? (2:03)
3.9. Betekent dat evaluatie à la carte? (1:25)
3.10. Hoe kan je vanuit het beleid ondersteunen? (11:42)
3.11. Hoe kan je gedifferentieerd rapporteren?
3.12 Wat moet je zeker weten voor je eraan begint? Drie cruciale inzichten! (5:46)
3.13 Gedifferentieerd evalueren, hoe doe je dat? (97:44)
Download de volledige reader van deze bouwsteen
4. Jouw rollen als leerkracht
4.0 Inleiding op deze bouwsteen
4.1 Twee assen, vier rollen (6:52)
4.2 Hoe vul je die rollen concreet in?
Download de volledige reader van deze bouwsteen
5. Differentiatie en schoolbeleid
5.0 Inleiding op deze bouwsteen
5.1 Grammar of Schooling
5.2 Het cockpitmodel (16:46)
5.3 Aan de slag met verandering op jouw school (8:51)
Download de volledige reader van deze bouwsteen
6. Meer lezen, doen en denken.
6.1 Over eigenaarschap, meesterschap en leren
6.2 Visie op differentiatie
6.3 Visie op evaluatie
6.4 Jouw rollen als leraar
6.5 Differentiatie en schoolbeleid
Download de volledige reader van deze bouwsteen
7. Praktijkvoorbeelden - inspelen op competenties
7.1. Interview "Werken op twee sporen." (5:21)
7.2. Interview "Leerlingen kiezen of ze kleine toetsen laten meetellen." (3:39)
7.3. Interview "Apps die in kaart brengen hoe ver leerlingen staan" (0:36)
7.4. Interview "Inspelen op verschil in voorkennis" (1:19)
7.5. Interview "Verschillen in competentie actief benutten" (1:45)
7.6. Interview "Evalueren van verschillende beheersingsniveaus" (2:48)
7.7. Interview "Partnerleren" (2:38)
7.8. Interview "Focus op basisvaardigheden" (3:34)
7.9. Interview "Toetsen met bonuspunten" (1:48)
7.10 Interview "Leerlingen kiezen leerstof in functie van hogere studies" (1:28)
7.11 Interview "Flipping the classroom en preteaching in de derde graad" (1:12)
7.12. Interview "Intentiegesprekken met je leerlingen" (3:01)
7.13. Interview "Voorbeelden gedifferentieerde evaluatie" (3:14)
7.14. Interview 'competenties ontwikkelen in vier mogelijke richtingen' (2:10)
7.15 Interview 'Een competentie doorontwikkelen aan de hand van 'de zeshoek'' (1:45)
7.16. Interview 'Co-teaching als troef voor uitdagend projectwerk' (5:11)
7.17 Interview 'Werken met conceptmapping via groepswerk' (18:56)
7.18 Screencast 'Via Classcraft werken met individuele leerpaden' (4:52)
7.19 Interview 'Puntenloos doelgericht evalueren' (18:26)
7.20. Interview 'Differentiatie van in de klas tot op het rapport' (28:47)
7.21. Interview 'Werken met een taakportfolio' (6:20)
7.22. Interview 'Comparatief beoordelen met D-PAC als methode' (23:20)
7.23 Screencast 'Taaltaken evalueren zodat elke leerling ervan leert'' (15:48)
8. Praktijkvoorbeelden - inspelen op voorkeuren
8.1. Interview "Keuzevrijheid bij huiswerk" (3:56)
8.2. Interview "Keuze bij evaluatie" (0:54)
8.3. Interview "Keuze bij kunst" (0:57)
8.4. Interview "Inspelen op voorkeuren bij wiskunde" (0:47)
8.5. Interview "Zelfde doelen, andere evaluatie" (0:54)
8.6. Interview "Keuze in literatuuronderwijs" (3:12)
8.7. Interview "Keuzevrijheid bij taaltaak" (2:57)
8.8. Interview "Flexibele leerwegen in de eerste graad" (30:25)
8.9. Toelichting "Flexibel taken- en toetsenbeleid" (29:16)
8.10. Interview "Flexibel leren en evalueren in de derde graad" (5:49)
8.11. Interview 'Begeleid zelfstandig leren' (19:21)
9. Praktijkvoorbeelden - inspelen op ondersteuningsnoden
9.1. Interview "Evaluatie bij projectmatig werken" (1:04)
9.2. Interview "Slaagkansen verhogen" (1:59)
9.4. Interview "Ondersteuning bij evaluatie" (1:05)
9.5. Interview "Hoekenwerk" (3:34)
9.6. Interview "Concrete tips" (5:16)
9.7. Interview "Universeel ontwerp" (6:28)
9.8. Interview "Multisensorieel lesgeven" (2:45)
9.9. Interview "Compenserende maatregelen" (3:40)
9.10 Interview "Iedereen een stappenplan in de derde graad!" (4:17)
9.11 Screencast "Aan de slag met google classroom" (13:45)
9.11. Interview 'Het leerlingcontact' (23:07)
2.3 Hoe speel je als leerkracht in op deze verschillen?
Geblokkeerde lesinhoud
als je reeds ingeschreven bent.
moet je inloggen.
.
Schrijf in in de e-course om te deblokkeren.